Snyftis

"Live today for your tomorrow!"

Några minuter på en havsstrand

Kategori: Poems

Ver 1:

Vågorna känns så sköna en natt som denna.
Röster om gårdagen sköljs bort med tiden,
och det ultramarina får nytt liv. Ty dagen
är gången, men än syns du ej. En ny dag nalkas.
Jag längtar.

ver 2:

Vågorna som täcker mina ben på strandens kant
är upplysta av månen.
De för med sig röster av mina gnagande bekymmer,
och ger på så vis det nattkalla vattnet föda. En
hel dag har gått och klockan är 4 på morgonen, men
fortfarande väntar jag på min dejt. Himlen ändrar
färg till en jobbig rosa nyans. Hur kunde gud skapa
en sådan gräslig färg, och hur länge måste jag vänta
i det kalla vattnet?
 
 
Tjo, "dikterna" - eller vad man ska kalla dem - är skriva för en svenska uppgift, men blev ganska nöjd så delar med mig av dem :) Temat var "Några minuter på en havsstrand" och man skulle skriva två stycken inspirerade av antingen; Romantiken, realismen eller naturalismen. Gissa vilka jag valde ;)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: