Snyftis

"Live today for your tomorrow!"

Recept dags ;D

Kategori: Allmänt

Haha idag så har jag gjort ngt gott :) Och självklart ska jag dela med mig av recept och sånt ;) Hoppas ni ska gilla det med :D


Det du behöver är;
 *Vispad Grädde
 *Mörk Choklad (Marabou)
 *Banan

Så här gör du;

Börja med att vispa grädden tills du får en konsistens som du själv vill ha - inte för vispad, och inte för lite vispad.
Sedan börjar du hacka lagomt mycket mörk choklad (bitar/hackat).
He ned grädden + chokladen i en gemensam skål. Ställ in den i kylskåpet.
Ta fram 1 banan och skär den i lagomt tunna skivor.
Ta fram skålar, och skedar.
Ta fram Grädden m. Choklad och börja lägga upp lagomt mycket i varje skål. Sedan lägger du i 2-4 skivor banan i varje.
Klart för servering!

När jag gjorde detta gjorde jag för 4 personer, och jag vet inte hur mycket choklad eller grädde jag använde. Ta bara så mycket du tror att du behöver, kanske ett paket vispgrädde och 1/4 choklad-kaka.
Serveras kall.

Hade Gött!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: