Snyftis

"Live today for your tomorrow!"

Sen uppd; Fjälltur

Kategori: Allmänt

Var alldeles för trött igår för att skriva, så nu kommer ett litet inlägg som jag borde ha skrivit igår, men skrivs idag xD Och lite bilder till såklart i slutet ;)

Igår då, var vi i Vålådalen och fjällvandrade. TE10b och 2 klasser till tror jag det var, men vi var ju bäst såklart ^^, *joke*
Vandrade först 6 km, över en hängbro, sedan vidare till en massa vatten, fullt med skog, och jobbiga uppförsbackar. Tillslut var vi framme vid ett ställe där vi skulle stanna i ca 1 timma, så vi fick god tid för att äta lite, ta kort, och rista in klassens namn på en bänk ;) Alla typ tittade på medans en i klassen gjorde allt jobb ^^'
Sen gick vi vidare, tills vi kom till en skylt "Vålådalen 5 km" tur att vägen hem var kortare :P Den nya vägen fick jag skavsår och blåsor av, men det kan vara för att jag - precis som några andra - ville tillbaka till bussen så snabbt som möjligt, så vi speedade på lite grann ;) gick om 1 klass fort som fan xD Tror inte de var så glada, eftersom att de sa "jävla teknikare" XP Men wth :P
Efter kanske.. 35-40 min var jag framme iafl vid bussen, och jag var glad över att få byta skor, ta min vattenflaska och bara sätta mig ned.. Åh så skönt. Och jag som trode jag var lite tränad iafl xD Har gått fjälltur förr ju, men jag minns nog inte hur jobbigt det riktigt var :P
Bussen hem tog 1 ½ timma, och jag höll gång på gång på att somna, tror t o m att jag gjorde det en gång ^^' .
Skönt att få komma hem iafl, Adam den rara saken kom och hämtade mig på skolan, och även bröderna var med. Sen var det bara att åka hem, duscha, och ta det lugnt. Jocke fyllde även år, så det blev tårta och en massa gött ;)

Men nu blev visst mitt inlägg långt, så nu blirre pictures ;D
Damdamdam!;
Hängbron..
Landskap ;D
Landskap again ;)
Kängor ;D

Hade Gött ;D

Kommentarer


Kommentera inlägget här: