Snyftis

"Live today for your tomorrow!"

Birdie Project

Kategori: 3D

Tjo!
Sitter på sista lektionen på skolan, och mina problem verkar nu vara lösta! En person på sajten c4dcafe.com hjälpte mig med en grejj som kan få detta att funka!
Ska testa det han sa till mig, imorgon. Har denna lektion (Digitaltskapande) imorgon på morgonen med. Så då ska jag sätta mig ned och lyckas hoppas vi! :)

Iafl! Birdie har fått lite nytt utseende nu. Och jag vet inte om "Birdie" passar så bra längre? Eller gör det de? x'D Kommentera! Ni ser själva ändringarna.
Förhoppningsvis kommer jag dokumentera här lite hur det går de kommande veckorna jag jobbar (nästa vecka + efter jullovet) så jag själv senare kan se hur allt utvecklats. Men vi får se! Ni kommer iafl att få se sneak-peaks ;) That I can promise.

Here comes the new Birdie!
Birdie project Copyright Emilie Andersson 2011-2012.

Kommentarer

  • marre säger:

    AAH BATMAAN!! :D

    Birdy är en artist ^^



    sv:

    Ja jag fuskar.. :'( Men grejen är den, jag var emot det först.. Fast sen fixade typ Alla till sina bilder i photoshop så till slut tänkte jag.. jag borde ge det en chans. Nu är jag lika beroende typ xO APBAJS



    Aah, förstår att du kanske inte vågade ta med kameran. Det vågade jag inte heller i början menmen, ingen tar den så :P Eller iaf inte än så länge. Vissa i klassen vill fota med den ibland men det får de inte. Och så länge ingen får så är det inte så mycket problem med det.



    Bygglampor funkar också bra, men är det sådant ljus blir det väldigt gult :P Vi fotade studioporträtt analogt innan och då använde vi bygglampor. (Fast jag använde min egen kamera, orkade inte analogt då.)



    Jag fattar inte den delen med bråktal och sådär.. :P men 2,8 är ett väldigt bra bländarvärde för porträtt. Det blir snygga bilder då. Iaf, Kamerans öppning öppnas väldigt mycket då liksom och släpper in mycket ljus vilket betyder att slutartiden också kan bli kortare. Man kan alltså ta bättre bilder när det är dåligt med ljus. Detta leder också till att skärpedjupet blir annorlunda och det släpps in "mindre detaljer" från alla saker runtomkring motivet.



    Äsh, det är inte ditt fel :P Det är killens fel ;D

    2011-12-14 | 16:09:15
    Bloggadress: http://marleen.blogg.se/
  • marre säger:

    sv:



    Ännu en artist vi tycker om båda två! ^^



    Låter som det var samma lampor som vi har i ett annat rum i skolan (till de digitala fotona). Där funkade det bra om man bara ställde kameran på blixten.. och ställde in hur mycket ljus man ville ha såklart ^^ 1/4 blir bra..! för mig iaf.



    Jag kan ha 22 på min kamera? xD Det borde du också kunna ha, på manuellt läge. Men varför tycker du om 5,6?? Jag strävade efter att ha så lågt som möjligt innan :P Nu har jag ju ett objektiv som har 1,4 ^^

    2011-12-15 | 15:57:12
    Bloggadress: http://marleen.blogg.se/

Kommentera inlägget här: