Snyftis

"Live today for your tomorrow!"

Studio fotografering

Kategori: Fotografering

Okey, idag upptäckte jag att jag verkligen har långt kvar tills jag är en bra fotograf :P SUGER på studiofotografering! xD
Jag ställde in vitbalansen så att bilderna inte skulle bli så orange. Tar korten, i kameran ser allt bra ut. Sedan tankar jag in bilderna i datorn - POFF! Oranga bilder :( Ajja det var roligt att fota iafl xD Dock blir det inga bilder, då jag fotade en annan i fotoklassen som jag inte alls känner. Kan inte bara gå fram till honom
"Hej du! Du vet att du är med på bilder på min blogg va? Ville bara kolla att det var OK. Vill visa mina polare längre ned i sverige vad dålig jag är på att fota!".. Näe det går ej xD Sååå.. No pics!

Iafl lyckades jag redigera dem så att de såg ut som i verkligheten tack vare mina PS skills *host*. ;)
Lade till lite cyan och ändrade vitbalansen lite grann. Osså trixade jag lite mer. Kommer inte ihåg vad allt heter, då jag använde skolans datorer - och de har svenska PS. Jag förstår bara engelska! xD SÅ jag tryckte lite på känn och typ testade mig fram :P Skojj att veta va!? :D

Nu när jag bombat er med tråk tänkte jag visa vad jag gjorde igår efter skolan :)

TADAAAAA!
Copyright Emilie Andersson at snyftis.blogg.se and foxtailphoto.weebly.com
Copyright Emilie Andersson at snyftis.blogg.se and foxtailphoto.weebly.com
Copyright Emilie Andersson at snyftis.blogg.se and foxtailphoto.weebly.com
Copyright Emilie Andersson at snyftis.blogg.se and foxtailphoto.weebly.com
Copyright Emilie Andersson at snyftis.blogg.se and foxtailphoto.weebly.com
Copyright Emilie Andersson at snyftis.blogg.se and foxtailphoto.weebly.com
Copyright Emilie Andersson at snyftis.blogg.se and foxtailphoto.weebly.com
Jao, en liten bildbomb där ja :D Sköjj!!

Kommentarer

  • marre säger:

    Ååh snygga bilder! :D



    Haha, jo jag fick ditt "CP SMS" (men har inga pengar)... men tror du bara har haft lite fel inställningar och sådär :) Vad var det för utrustning ni använde? Vi kan ju snacka lite i mail eller på MSN chatten (lättast) så kan jag försöka hjälpa dig lite och ge tips kanske :D Inte att jag är bäst på studiofotografering men kan ju lite iaf då jag har byggt en lten studio hemma :)



    För övrigt hatar jag också skolans datorer och deras photoshop... Skärmarna är urkassa så jag redigerade för fullt och när jag kom hem så var de nästan aldelles svarta... asså man såg inte kontrasten och sånt på skolans datorer. Dessutom är deras ps mycket nyare än min + på svenska (jag fattar inte heller ps på svenskaa ;D )

    2011-12-10 | 11:42:23
    Bloggadress: http://marleen.blogg.se/
  • marre säger:

    btw, jag älskar molnbilden!! :D

    2011-12-10 | 11:46:18
    Bloggadress: http://marleen.blogg.se/

Kommentera inlägget här: