Snyftis

"Live today for your tomorrow!"

Blev rörd..

Kategori: Allmänt

..när jag såg följade youtube video.

Visst, många kanske tycker att det är för överdrivet, men en poäng tycker jag att den som gjort videon har!
Ryttare och Häst har oftast lika roligt när de inte har en massa metall i munnen, och en ryttare som gör illa hästen.
När jag red för några år sedan märkte jag att vissa var duktiga på det de gjorde, och de hade roligt tillsammans med hästen. Men sedan såg man några som man bara ville gå fram och skälla ut. Hästen hade ingen tillit till dem - i boxen kunde de slå hästen om den inte stog stilla när de satte på utrustningen, och när de red piskade de hästen som bara den. Är detta vad vi vill uppnå? Det är inte tillit mellan häst och ryttare.

Men, nu väntar snart skolan, så ska göra lite små saker innan jag sticker iväg på provet jag har, och sedan slutar jag ;)

Hade Gött!

Kommentarer

  • Marre säger:

    Jag är FÖR Natural Horsemanschip sedan länge tillbaka :) Men nu så har ju den som gjort denna filmen tagit de värsta bilderna ur det klassiska och de finaste ur Horsemanschip delen och satt de bredvid varandra. Även när man rider dressyr osv. så kan man utveckla och ha kul med hästen, utan våld. :)

    2011-03-20 | 19:56:58
    Bloggadress: http://marleen.blogg.se/

Kommentera inlägget här: