Snyftis

"Live today for your tomorrow!"

Planeter och mer planeter..

Kategori: Skolan

Tjo!
2 lektioner på skolan idag. Första lektionen var rolig som vanligt, och jag lyckades till och med fixa ett litet fel helt själv *intressesmurfarna anteknar*. Hehe :P Sedan var det bara att sätta igång med dagens uppgifter. nr 1 gick ut på att vi skulle spara "earth maps" och även "maps" för andra planeter (helst så stora som möjligt). Sedan skulle vi i Cinema 4D göra sfvärer där vi satte in "maps'en" som 'överdrag' eller hur jag nu ska förklara det :P Vi skulle skapa alla planeter och sådant i våran galax, och sedan blev det dags att animera! Månen skulle snurra runt jorden, samtidigt som alla planeter snurrade runt solen :P Några planeter blev "räcer" planeter xD hehe :P Råkade K A N S K E speeda upp dem lite :3 höhö..
Sedan sparade jag en renderad bild av mitt lilla solsystem, och lämnade in.

nr 2 gick ut på att hitta olika sätt att rendera ut så att filmen/bilden blev tecknad eller i svartvitt osv. Gick snabbt och smärtfritt!

Ni som nu inte har fattat ett ord av det jag har sagt - Grattis! Ni är inga nördar! xD Ahaha xD Ibland hittar jag inte vissa ord på svenska, och ett bra sätt att förklara på - då blir det lite computer language :3 Blir så när man går teknik! :D

Hö!

Rolig dag iafl! Nellie och jag hade våra roliga stunder under lunchen :3 Sekeriterare xD ahaha :D (You Don't need to know).
Har haft otrolig tur som hamnat i en klass där alla är trevliga! :D

...osså var jag ned en snabbis på stan för att beställa tid för nya piller!
And I am def' not hyper!
Hade Gött!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: