Snyftis

"Live today for your tomorrow!"

And nothing else mathers

Kategori: Allmänt

Då har stunden kommit för gotlänningarna att åka hem. Imorgon bitti, tidigt, åker de. Så det blev 'hejdå' redan ikväll. Känns extra jobbigt att säga 'hejdå' till små-vovvarna, speciellt när man just börjat få Clara att godkänna mig! :P Hon är nämligen svårflörtad.
Men men, det har varit roligt att ha dem här! ;) Jag har fått gjort mycket jag annars aldrig hade gjort säkerligen. T.ex besökt platsen där jag tillbringade - heltid - mina första 5 år i livet. Kändes overkligt, då det på sätt och vis påminde om hur jag minns från småbarnsögon, men samtidigt så har de bytt fasad och tagit bort en massa på utsidan - så samtidigt kände man inte igen sig, tyvärr.
Här kan ni se hur det såg ut nu:
Jag ska nog kontakta farmor någon dag, och be henne att vi ska få åka dit och se på insidan. Hennes kusiner - om jag inte minns fel - äger huset nu, och har det som sommarstuga. Av vad jag kunde se så var hundgården borta, hönsgården, sandlådan, mammas "grönsaksland" och lite andra småsaker. Fasaden som förr var grön, var nu röd. Ja, mycket har förändrats. Nu undrar jag bara om insidan är som jag minns den...
 
Nej, nu ska jag ta och lägga in bilder på denna sötnos på min hemsida!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: