Snyftis

"Live today for your tomorrow!"

Brandlarms helvete

Kategori: Allmänt

Sitter på skolan med min musik i lugn å ro, renderar lite 3D film.. Osså börjar det tjuta!
Jävla brandlarms helvetet låter för fullt, så det är bara att låsa datorn och gå till skåpet. Ute i korridoren låter larmet ännu högre, och för att inte bli döv fick jag dra av hörlurarna lite och hålla för med fingrarna.
Kommer fram till skåpet och drar på lurarna igen för lite skydd åt öronen. Håller på och riktigt avlider tack vare tjutet. Får på mig jackan och ska just låsa skåpet när några byggarbetsgubbar kommer gående, går dit man stänger av larmet, och trycker av det. All denna smärta bara för att de råkat starta det.
 
Nu sitter man här med ont i huvudet och öronen. Har sänkt musiken för att den inte ska störa för mycket i mitt, så istället nu hör jag alla andra sitta och prata för fulla munnar. Fortsätter det så här går jag hem efter lunch. Att de inte kan se till att brandlarmet inte tar livet av en? Ska fan skriva till rektorn och säga till att det tjöt för högt. Vi ska inte riskera att bli döva för att kunna ta oss ut ur skolan. Står du dessutom bredvid ett sådant larm, när det är stopp i dörrarna ut, så blir det ännu värre.
Dags att göra något åt detta!
 
 
För övrigt så har jag just kodat klart en jul-layout åt fina Lisa & Zorro, och jag hoppas de är nöjda :) Satt 3 timmar ungefär igår och försökte få till något bra, och blev slutligen klar idag på skolan. Har ju trots allt inget annat att göra när jag renderar film.
På 52min har jag renderat 12 frames ;) Känner mig dukig och älskar verkligen skolans snabba datorer...

Kommentarer

  • b säger:

    fan va jobbigt >:

    2012-12-04 | 09:45:02
  • Lisa säger:

    mm ÄÄÄLSKAR brandalarmet ;) Det roliga är att verkligen ingen tar det på allvar så tänk när det faktiskt BRINNER på riktigt i huset, haha :P Alla kommer bara släpa fötterna efter sig pga alla dessa jävla brandövningar :P

    Skitsnygg layout!! :D TACK!! <3

    SV: tihi tack! Dock inte lätt att fota samtidigt som man ska kasta iväg fåglar, berömma och belöna och ta emot fågeln :P Jag använde lite olika, mitt ena sigma 70-300 objektiv och ett annat typ standard objektiv när jag ville ta på närmare håll! Är dock sugen på att försöka spara ihop till ett vidvinkels... :P

    2012-12-05 | 11:09:31
    Bloggadress: http://www.redcanine.weebly.com
  • Erica säger:

    Så fint det blir!

    2012-12-06 | 12:05:39
    Bloggadress: http://www.senapshund.se

Kommentera inlägget här: