Snyftis

"Live today for your tomorrow!"

Aggressiv

Kategori: Allmänt

Ska strax ta mig en liten dusch innan sängen väntar på mig! Men först:
Blev så otroligt sur och allt idag, när vi var på utflyckt med mitt jobb (dagis). Vi satt i bussen, alla pratade på som bara den, så jag ville slappna av genom att titta ut genom fönstret. Det är knappt en buss på bussgatan mitt i stan, och alla brukar ju gå över där hela tiden. Nothing to worry about there.. Men så kom det en, antagligen full, man och gick med sin labbe.
 
Labben såg aggressiv och understimulerad ut, men den lugnade sig lite när de var över på andra sidan, och gubben satte ned hunden. Sedan ser jag en annan man komma gående med sin boxer. Jaha, kanske en vän till den andra gubben - tänkte jag. Mitt i gatan tar gubben tag i kopplet på boxern - vid det här laget har han blåst upp sig rejält (alltså boxern) - och släpper lös honom. Han struttar vidare, och boxern blåser upp sig mer samtidigt som han går mot labben, efter sin husse. HUNDEN BLEV NÄSTAN ÖVERKÖRD AV EN BUSS! Så fast besluten var han i att läxa upp labben. Ägaren brydde sig inte ens! Precis när boxern var över trottoarkanten så anlände bussen där han just stått. Några sekunder senare så vet jag ej vad som hänt.
 
Så helt plötsligt när boxern kommer fram till labben, så ryker de ihop - precis vad jag väntade mig. OCH MÄNNEN GÖR INGET! INGET! Hur fan kan du bara stå där och se på när hundarna börjar bråka på det viset!? Bussen ställde sig i vägen, så jag vette fan (förlåt) hur det gick med labben. Boxern vet jag var lika kaxig och frisk efteråt, då jag tsm med adam såg den utanför dollarstore - ngn timma senare. Vi höll avstånd från denne, och gick lite runt. En sådan hund vill jag inte vara nära. Visst kan det ha varit så att ägaren bussat hunden på den andra tidigare, men en agressiv hund vill jag inte ha att göra med - inte när de är så där. Tycker även synd om hunden, som lever ett sånt liv.
 
Nu har jag skrivit lite om dagen, så nu ska jag duscha. Bai bai.

Kommentarer

  • lisa säger:

    fy fan vilken stil :( Blir så arg när folk inte håller koll på sina hundar, önskar verkligen ibland att dom på riktigt införde hundkörkort! Stackars labbe...
    Stackars Boxer som måste befinna sig i sjukt dålig välfärd om han måste läxa upp en massa andra hundar så fort han ser dom :/

    SV: Tack! Haha okej, men bara det inte blir stressigt eller så, ta den tid du behöver :) Tack igen!

    2012-06-28 | 08:07:02
    Bloggadress: http://redcanine.weebly.com
  • erica säger:

    Hundkörkort är jag också för, tycker alla jag pratar med verkar sugna på att införa det så det måste väll gå att få det till någon gång? Dåliga hundägare förstör ju synen på hundar, sina hundars liv och ibland också andra hundar!

    2012-06-29 | 17:34:23
    Bloggadress: http://biche.blogg.se

Kommentera inlägget här: