Snyftis

"Live today for your tomorrow!"

If you where dead or still alive..

Kategori: Allmänt

Roligt när man blir mobbad av sin egen mamma för att det man ritat ser ut som att figuren har "anorexia". Vafan, hon är inte ens tunn!?! visst armarna lite, men benen är "breda" och allt >.< Ibland förstår jag mig VERKLIGEN inte på min egen mamma.. eller näe förlåt - ofta.

Vi besökte ju en Corgi uppfödare idag, och vi sa både jag och adam att när vi kommer hem, då kommer mamma säga att "men Emilie, du kan inte köpa en hund!". Mycket riktigt, hemma på en gång "Men du ska väl inte köpa en HUND!? DU går fortfarande i skolan, då kan man inte ha en!" och då har jag inte ens sagt att jag ska köpa -.- Allt jag sa var att vi hade besökt en uppfödare för att se om adam tål rasen i huvudtaget, men då drar hon alltså slutsatsen att jag ska köpa en på en gång >.< Blir förbannad. Vill flytta hemifrån på en gång så hon inte kan tjata på mig varje dag.
"Emilie du är bara borta" "Emilie du diskar aldrig" "Emilie du hjälper aldrig till!" "Emilie klipp hundarnas klor och päls" "Emilie stimulera hundarna" Emilie hit, emilie dit.
1. Hennes hundar, jag fixar ALLTID deras päls. Hon har gjort det 1 gång det senaste året..
2. Varför tror hon att jag inte är hemma!? Jo för att hon klagar, och jag är faktiskt ganska vuxen och borde få vara hemifrån lite då och då o.O Hur gör hon annars när jag flyttar hemifrån? >.<'' Jag dammsuger mer än min bror som är 22 år och fortfarande bor hemma - arbetslös.
Näe jag irriterar mig mer än folk kan tro på min mor - men jag väljer att hålla käft. Enklast så. Börjar jag bli arg på henne och stänger in mig på rummet för att inte börja skrika på henne, ja då får jag höra att jag beter mig som en tonåring som inte kan växa upp - osså babblar hon om när hon var ung.
Fan vad lik hon är min mormor.. I will say no more. BAI!

Kommentarer

  • marre säger:

    Haha låter som min mamma ;) Men det är bara till att gilla läget och göra det bästa av situationen! Mina föräldrar förstår inte varför jag knappt hjälper till, trots alla mina läxor.

    sv:
    Hahah jo det var ett tag sedan jag bloggade ;D hade inte hunnit tidigare!
    Jag rider alltid utan hjälm, förånades av att jag och min mamma var de enda utan, och så min tränare och hans fru hade hattar... resten hade hjälm :P

    2012-09-18 | 15:05:09
    Bloggadress: http://marleen.blogg.se

Kommentera inlägget här: